Sobota, 21. februar 2015 ob 19.00

Kulturna dvorana Črenšovci

6 web gka

Macho in Mejke:
AVTOMOBILSKA ROMANCA
(komedija)

Avtomobilska romanca je pripoved o zakoncih
Mirku in Stanki, ki živita tipično podeželsko življenje. Njun zakon pa je z leti postal dolgočasen in monoton. Stanka že vrsto let hrepeni po spremembah v njunem zakonu, zato Mirka prepriča, da se odpravita v tople kraje.

Na poti ju kaj kmalu čaka prva nepričakovana težava. V naglici, da bi čim prej prišla na morje, sta doma pozabila svojega sina Hermana. Tako se vrneta domov, kjer pa ugotovita, da sina sploh ni doma. Čez vrsto težav in preobratov jim na koncu vseeno uspe, da prispejo na morje. Po kratkotrajnem uživanju toplih sončnih žarkov in morja pa jih na plaži preseneti cunami, ki jim spet prekriža načrte. Skozi obilico težav Mirko in Stanka spoznata, da so iskrenost, požrtvovalnost in iskrena ljubezen vrline, ki v družini resnično štejejo.

 
 

Petek, 23. januar 2015 ob 19.30

Kulturna dvorana Črenšovci

8 web gka

KD Zarja Trnovlje:
KRČMARICA MIRANDOLINA
(komedija)

Režija: Vojko Belšak
Scenografija: Vojko Belšak, Darja Vrebac
Kostumografija: Darja Vrebac
Maska in lasulje: Marjana Kristavčnik
Luč in ton: Vili Pajk
Fotografije: Vid Jakop

Igrajo:
MIRANDOLINA, krčmarica – Cvetka Jovan Jekl
FABRICIO, natakar – Srečko Centrih
KAVALIR PL. RIPPAFRATTA, aristokrat – Tomaž Krajnc
GROF PL. ALBAFIORITA, bogat aristokrat – Krešimir Vrebac
MARKIZ PL. FORLINPOPOLI, reven aristokrat – Živko Beškovnik
DEJANIRA, igralka – Ana Zupanc
ORTENZIJA, igralka – Danica Lipičnik

Predstavo Krčmarica Mirandolina avtorja Carla Goldonija pozna povprečen gledalec predvsem kot komedijo, kar v resnici tudi je. Vendar pa se kljub salvam smeha, ki po navadi spremljajo predstavo, in živahnim ter dinamičnim vlogam redki zaznajo eksistencialne stiske, v katero so pahnjeni liki. Osnovno gonilo igre je zelo kruto in banalno – denar. Socialni deficit se preliva tudi na druga področja in posledično določa tudi ljubezenske odnose, ki so zato bolj podobni strateški pogodbi in ne posledici zaljubljenosti dveh oseb.

Krčmarica Mirandolina kljub »svoji starosti«, saj je postavljena v čas okoli leta 1740, neverjetno preseneča s svojo aktualnostjo. Njena prodornost ni zgolj v humorju, ki ga v predstavi ne manjka, ampak v tem, kako s pomočjo le-tega kaže ogledalo nam samim danes in tukaj. Pohlep, prevare, laži, kraja in razprodaja vrednot po dolgem in počez so vzporednice, ki sovpadajo s trenutnim stanjem v naši družbi.

Mirandolina je na videz prepuščena plavanju v morju polnem morskih psov. Gospodo, ki jo predstavljajo Grof, Markiz in Kavalir, lahko zlahka primerjamo z današnjim kapitalizmom, ki neusmiljeno zahteva vedno nove žrtve, ki so po pravilu večinoma nedolžne. Zato se Mirandolina ne bori le za svoj vsakdanji kruh, ampak tudi za osnovno človeško dostojanstvo. Njene želje niso gradovi v oblakih, ampak le to, da si lahko s svojim delom prisluži za dostojno življenje. Kaj vse je za to potrebno in kaj mora narediti, da se iz plena spremeni v lovca? Odgovor na to vprašanje ponuja komedija Krčmarica Mirandolina.

 
 

Nedelja, 21. december 2014 ob 19.00

4 web gka

BOŽIČNO-NOVOLETNI KONCERT DIJAKINJ KONSERVATORIJA ZA GLASBO IN BALET MARIBOR
(koncert)

Dijakinje 2. letnika Konservatorija za glasbo in balet Maribor Sara Köveš, Sara Mitić, Saša Matajič, Maša Kuhar in Anastazija Krenn so najboljše prijateljice, ki skupaj rade prepevajo in ustvarjajo glasbo ter se enostavno vsepovsod zabavajo.

Zato so se odločile, da se bodo predstavljale pod skupnim imenom, ki jih najbolje opiše – »50 Shades Of Great«, kar pomeni 50 odtenkov dobrega. Za nekoliko drugačno ime se niso odločile zaradi samovšečnosti, ampak preprosto zaradi tega, ker ko so skupaj, je vsaka od njih najboljša, kot je lahko in skupaj tvorijo zato živobarvno celoto. Predstavile so se že marsikje, sodelovale pa so tudi pri snemanju zgoščenke in radijske oddaje na Ptuju.

Na božično-novoletnem koncertu bodo združile različne zvrsti glasbe in različne načine izvajanja. Nekaj bodo pele (a capella) in tudi igrale tako samostojno kot v komorni zasedbi. Zaigrale bodo nekaj klasičnih skladb, zapele bodo pa tudi svoje priredbe znanih božičnih in drugih pop skladb.

Želijo ustvariti čarobno domače vzdušje in verjamejo, da bodo poslušalci ob spremljanju njihovega nastopa uživali prav tako kot mlade glasbenice na odru.

 
 

Nedelja, 11. januar 2015 ob 18.00

Kulturna dvorana Črenšovci

5 web gka

KD Črneče pri Dravogradu:
UČNA URA
(drama)

Igrajo:
Profesor – Marko Kogelnik
Učenka – Karin Šnabl
Služkinja – Dominika Knez

Drugi sodelavci:
Scena: Franci Kotnik
Glasba: Melodija iz filma Izganjalec hudiča, Pie Jesu (Agnus Dei)
Glasbeno vodstvo: Jože in Grega Pušnik
Zvočni učinki, luč in scenski delavec: Peter Stopar
Šepetalka: Dominika Knez
Vodja predstave: Dominika Knez
Organizacija predstav: Valerija Skutnik

Pomagajo:
Jože Pušnik, Maks Kotnik, Mira Mori, Barbara Grabner, Rafko Črešnik in drugi.

Režija: Franci Kotnik

Učna ura (1951) je nastala takoj po njegovi prvi igri Plešasta pevka (1950) in se ob Stolih (1952) uvršča med najbolj uprizarjane in karizmatične antiigre romunsko-francoskega predstavnika dramatike absurda, Eugena Ionesca. Podnaslovljena kot »komična drama« je prvo slovensko izvedbo doživela leta 1958 na Odru 57 in je eno najbolj uprizarjanih Ionescovih del.

Uokvirja temeljno preokupacijo njegove dramatike s krizo jezika, krizo predstavljanja, ki jo je sam označil z izvrstno sintagmo »Tragedija jezika!«. Ionesco vsebino igre v hudomušnem slogu svojega eseja Moji kritiki in jaz označi takole: »Da bi se izognil morebitnim zamenjavam s svojo prvo dramo Plešasta pevka, sem napisal še eno igro, v kateri smo gledali, kako nek grozen, sadističen profesor drugo za drugo pobije vse svoje nesrečne učenke. Publiki se je to zdelo odkrito zabavno.«

 
 

Nedelja, 30. november 2014 ob 19.00

3 web gka

KUD Štefan Kovač Murska Sobota:
TOKRAT RES REPUBLIKA
(komedija)

Komedija na prvo žogo v vzhodnem dialektu je farsa na trenutno politično situacijo širšega območja in na mentalno stanje Evrope, s prenosom na lokalno (v smislu geografije in dialekta) raven. Gre za odcepitev "Panonske" od Slovenije, predvsem izpod Ljubljane, po vzoru odcepitve Slovenije od Jugoslavije in s tem Ljubljane izpod Beograda. Čeprav struktura spominja na začetek slovenske dramatike (Linhart), pa so dialogi zelo sodobni in duhoviti.

Režija: Gorazd Žilavec

Scenarij: Aleš Nadai

Igrajo:
Domen Baša,
Barbara Čarni,
Peter Jadrič,
Boštjan Lačen,
Matej Merük,
Nenad Perić,
Sandra Pörš,
Boštjan Sinic,
Romeo Varga

Igralci Gledališke skupine KUD ŠTEFAN KOVAČ Murska Sobota pa so v preteklosti že večkrat dokazali, da so sposobni odlične dramske interpretacije, kar dokazuje tudi dejstvo, da so se tudi letos uvrstili med 7 najboljših ljubiteljskih gledaliških skupin v sklopu Linartovega srečanja, katerega sklepno dejanje je bilo septembra v Postojni. Na državnem srečanju sta dva igralca (Sandra Pörš za vlogo kelnarce in Boštjan Lačen za vlogo hišnika) prejela tudi posebno priznanje.

Župan Rudolf: "Oskar, idi rajši po šampanjec! … No, v glavnon … Tak san srečen ka je možna odcepijtef, ka bi te najrajši od sreče gor zdigno … samo me malo v krijži rejže, pa nemren … Oskar, ges san dosta premišlavo … Ges nas vijdin kak eno malo Švico!"
Tajnik Oskar: "… Švico …?"
Župan Rudolf: "Ja, man plan! Najprléj se odcejpimo, pa se pridrüjžimo Švici, kak njuf zunanji avtonomni kanton … Ka praviš?!"

Želje in načrti so eno, realnost pa … Bo Panonski deželi uspelo? … Živela Republika Panonska!